Pedagogicumi kevadine suurseminar 27.-28. märts 2024

Kevadise suurseminari eesmärk on tutvuda uuringute ning vaatenurkadega, mida võiks kaaluda õpetajakoolituse ja meie õppemeetodite arendamiseks.
Neile tuginevalt teeme plaane kutseõpingute edasiseks arendamiseks ja uuendamiseks. Seminaril osalevad õpetajakoolitusega seotud õppejõud, õpilaste, üliõpilaste, lastevanemate ning kooli- ja lasteaiapidajate esindajad ning teised haridusvaldkonnaga seotud külalised, kes jagavad osalejatega oma vaadet õpetajaharidusele. Nii varasemast Rakveres toimunud kutseõpingute uuendamise seminarist, veebruarikuisest Pedagogicumi teemaseminarist kui ka suurseminaril kuuldud sisendist tuginevalt tehakse üheskoos plaan õpetajakoolituse uuendamiseks tulevate kuude ja aastate jooksul.


SEMINARI PÄEVAKAVA

1. päev 27.03

Millist õpetajat me tulevikus tahame ja mida peaks Tartu Ülikool selleks tegema?

10.30 - 11.00 Kogunemine, kohv

11.00 - 11.05 Tervitussõnad

11.05 - 11.35 Millist õpetajat vajab õpilane? - Martin Villig, Kadri Väljaste (Heateo Haridusfond)

11.50 - 12.30 Ülevaade õpetajakoolituse uuendamise protsessist - Margus Pedaste (TÜ haridusteaduste instituudi juhataja, haridustehnoloogia professor)

12.30 - 13.30 lõunasöök

13.30 - 14.00 Maailmatrendid õpetajahariduses - Maria Assunção Flores (Minho Ülikool, European Journal of Teacher Education toimetaja), ettekanne on inglise keeles

14.00 - 15.15 Paneelarutelu: ootused Eesti õpetajatele - Jan Trei (Eesti Linnade ja Valdade Liit), Kätlin Kaljas (Eesti Lasteaednike Liit), Külliki Koppel (Eesti Lastevanemate Liit), Rain Mikser (Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi vanemteadur, Tartu Ülikooli haridusteooria kaasprofessor). Paneelarutelu juhatab TÜ Pedagogicumi juhataja Regina Soobard.

15.15 - 15.30 kohvipaus

15.30 - 16.45 Õppijate ootused õpetajatele ja õpetajaharidusele:

15.30 - 15.50 Teele Kanarbik (Tartu Ülikooli üliõpilasesindus)

15.50 - 16.10 Lasse-Rihard Sissas (Eesti Õpilasesinduste Liit)

16.10 - 16.20 Rakvere Rohuaia lasteaia lastekogu (video)

16.30 - 17.45 Rühmatöö: unistuste õpetajakoolitus ja kuidas selleni jõuda

18.00 õhtusöök

19.15 - 20.15 Arutlev kool: kriitilise mõtlemise õpetamise vajalikkusest - president Kersti Kaljulaid, vaba arutelu

 

2. päev 28.03

Mida teame õpetajakoolituse hetkeolukorrast meil ja mujal ning kuidas minna edasi?

7.30 hommikukõnd ja kõnniloeng - Margus Pedaste

8.00 hommikusöök

9.00 - 9.15 Õpetajakoolituse üliõpilaste tagasiside - Teele Kanarbik, Joosep Heinsalu (TÜÜE)

9.15 - 9.30 Vilistlasuuring - Aili Saul (TÜ Pedagogicum)

9.30 - 9.45 Sidususe uuring - Margus Pedaste, Äli Leijen (Tartu Ülikooli õpetajahariduse professor)

9.45 - 10.30 PISA uuringu õppetunnid - Maie Kitsing (Haridus- ja teadusministeeriumi haridusjuhtimise ja õpetajapoliitika valdkonna nõunik)

10.30 - 10.45 kohvipaus

10.45 - 13.00 Ideed edasiliikumiseks: õpetajakoolituse uuendamise plaan järgmisteks kuudeks ja aastateks 

13.00 lõunasöök

14.00 kojusõit


PG kevadine suurseminar 2024

Pedagogicumi kevadine suurseminar 2024 Kubijal

Foto on dekoratiivne

Mare Kitsnik: eestikeelsele õppele üleminekut toetav õppevara – kuidas tagada kvaliteet?

Foto on dekoratiivne

TÜ õpetajakoolituse praktikakogukonna kevadkool