INFOLEHT PPP MENTORILE

Hea praktikamentor!

Esmalt suur tänu, et olete valmis olema mentoriks Tartu Ülikooli õpetajakoolituse üliõpilastele ning neid praktikal toetama! 

Järgneval lehel anname Teile ülevaate õppeainest pidev pedagoogiline praktika ning ootustest mentoritele, kes selle aine raames üliõpilasi praktikaasutustes toetavad.

NB! Mentor ei pea üliõpilase kohta hinnagut andma ega ühtegi dokumenti esitama. Aine raames on mentor üliõpilasele teekaaslaseks ning aitab ja toetab üliõpilast ülesannete sooritamisel. Täpsemalt juba aga järgnevates alapunktides. 

Rohkem infot praktika korralduse kohta leiate SIIT

 

Esmalt vaadake ära PPP mentorite sissejuhatav video, kus antakse ülevaate aine sisust ja sellest, mis on üliõpilase peamised ülesanded ning millised on meie ootused mentorile üliõpilaste toetamisel.

PPP mentorite sissejuhatav VIDEO

LISAMATERJALID:

Soovi korral saate tutvuda erinevate refleksioonimudelitega KAASAVA HARIDUSE ÕPIKU 8. peatükis.

Huvi korral saab mentorluse kohta lähemalt lugeda siit.

Järgnevas videos anname ülevaate PPP 1. osa fookusteemadest:

TEEMA 1: tunni/õppekasvatustegevuse ülesehitus

TEEMA 2: Õppija eneseregulatsioon (Katrin Saks)

VIDEO (uuendamisel)

Järgnevas videos anname ülevaate PPP 2. osa fookusteemades:

TEEMA 1: Õpetaja-õppija vaheline suhe (Piret Einpaul)

TEEMA 2: Teistest eristuv õppija (Tiina Kivirand)

VIDEO (uuendamisel)

PPP 3. osa raames üliõpilastel sarnaselt eelmiste osadega vaatlus- ja harjutuspäevi ei ole. 

TEEMA 1: Eestvedamine ja tegevusvõimekus. 

Selle teema käsitlemiseks on üliõpilastel ette nähtud samuti kaks päeva praktikaasutuses, kuid suurema osa tööst moodustab iseseisvalt asutuse dokumentidega tutvumine ning tegevuse kavandamine. Kuna ülesannete sooritamiseks ei ole vaja tunde vaadelda ja harjutuspäeva läbi viia, siis leppige üliõpilasega aegsasti kokku, mis päevadel on üliõpilasel kõige parem praktikaasutusse minna.

Teemas eestvedamine ja tegevusvõimekus keskenduvad üliõpilased sellele, milliseid rolle saab õpetaja täita suhetes õpilaste või lastega, kolleegidega, lapsevanematega ja ühiskonnas laiemalt. Ülesande eesmärk on anda üliõpilastele võimalus mõtiskleda selle üle, millised võimalused on neil õpetajana märgata kitsaskohti ning olla valmis ise nende parandamiseks midagi ette võtma.

Kodutööna tuleb kavandada praktikaasutuse eesmärkidest lähtuv arendustegevus ning mõtestada enda rolli muutuste eestvedajana.

1) Üliõpilane analüüsib praktikaasutuse pikaajalisi eesmärke ja nende täitmist: 

  • Tutvub praktikaasutuse arengukava ja üldtööplaaniga
  • Vestleb mentorõpetajaga antud teemal
  • Vestleb veel mõne praktikaasutuse kogukonna liikmega (juhtkonna liige, õpetaja, lapsevanem, õppija, koostööpartner).

Intervjuude (ei pea salvestama) ja dokumentidega tutvumise eesmärgiks on välja selgitada, mis on selle organisatsiooni inimeste jaoks päriselt oluline; missuguseid konkreetseid tegevusi erinevad huvigrupid eesmärkideni jõudmiseks juba teevad ning millised eesmärgid on tegevustega vähe kaetud. 

MENTORI ülesanded:

  • vestelda ja vastata üliõpilase küsimustele seoses selle teemaga
  • aidata teha kokkulepe vestlusteks mõne teise asutuse liikmega 

2) Üliõpilane kavandab praktikaasutuse pikaajalist eesmärki toetava tegevuse ja mõtleb läbi enda võimaliku roll õpetajana selles.

MENTORI ülesanded:

  • Tagasisidestada üliõpilase tegevuskavandit
  • Ideekavandile võiks asutusest anda tagasiside veel üks kolleeg

 

TEEMA 2: Koolikliima ja õpetaja heaolu

Selle teema käsitlemiseks on üliõpilastel taaskord ette nähtud kaks päeva praktikaasutuses, kuid suurem osa tööst on üliõpilastel iseseisvalt kogutud info analüüsimine ja refleksiooni kirjutamine. Kuna ülesannete sooritamiseks ei ole vajadust tunde vaadelda ja harjutuspäeva läbi viia, siis leppige üliõpilasega aegsasti kokku, mis päevadel on üliõpilasel kõige parem praktikaasutusse minna.

Üliõpilaste kodutöö on läbi viia vähemalt kaks intervjuud teemal "koolikliima ja õpetaja heaolu". Ülesande raames saavad üliõpilased keskenduda sellele, kuidas õpetaja oma igapäevatöös "ellu jääb" ja kuidas organisatsioon, kus ta töötab, seda mõjutab. Kodutöö aitab mõtestada, mida õpetaja heaolu endast kujutab ning mis seda toetab (sh organisatsiooni tasandil). 

MENTORI ülesanded:

  • Aidata üliõpilasel leida asutusest kaks õpetajat, keda ta saab intervjueerida (üks neist võite, olla ka Teie, aga ei pea)

Hea koostööpartner!

Hea õppimine ja õpetamine saab toimuda vaid läbi vastastikuse koostöö ning tagasisidel on selles väga suur roll. Tagasiside erinevatel etappidel annab meile võimaluse muuta praktikakogemus väärtuslikumaks nii tudengile, praktikaasutusele kui ka Tartu Ülikoolile. Teie mõtted, hinnangud ja tagasiside on väga oluline ning seeläbi saate panustada veelgi enam meie tulevaste õpetajate ning tugispetsialistide järelkasvu.

JÄTA TAGASISIDET SIIN

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!