Autor:
Lina Trochez, Unsplash

TÜ õpetajakoolituse praktikakogukonna kevadkool

29. aprillil toimus õpetajakoolituse praktikakogukonna kevadkool, kus ülikooli raamatukogu konverentsikeskuses said erinevates teematubades uusi mõtteid ning teadmisi ligi 120 meie üliõpilaste praktika juhendajat. Võimalik oli valida kaheksa erineva teematoa vahel ning nii just endale meelepärane ja vajalik koolituspäev kokku panna. 

Koolituspäeva avas TÜ Pedagogicumi juhataja Regina Soobard, kes uude rolli asus käesoleva aasta jaanuarist ning viis ka meie juhendajatele edasi info seoses alanud õpetajakoolituse kutseõpingute muudatustega. Peale lühikest praktika tagasiside ülevaadet Aili Sauli poolt, viisid meid Maarjamaa Hariduskolleegiumi eluga kurssi Gerli Brifk ja Ülle Vene. Gerli tegi põhjaliku ülevaate Maarjamaa Hariduskolleegiumi eesmärkidest ja ülesehitusest ning seejärel tutvustas Ülle AART treeningut, mis koosneb kolmest moodulist: sotsiaalsete oskuste treening, viha ohjamise treening ja kõlbelise arutlemise treening. Antud kontekstis on programm kasutusel küll kinnises lasteasutuses, kuid on kindlasti väärtuslikuks tööriistaks juba ka lasteaias ning tavakoolides. Peale esimest ühist ettekannet jagunesid kahes ajavahemikus osalejad erinevatesse teematubadesse, kus sai valitud teemaga ennast kurssi viia ning aktiivselt kaasa mõelda ja arutleda. Suur tänu teematubade juhtidele panustamast! 

  • Triin Kivirähk-KoorTÜ eripedagoogika nooremlektor (Eriklassis õpetamise ja eripedagoogilise nõustamise praktika töörühm) 

  • Vieno RjabovaSoinaste lasteaed Laululind Eerika filiaali õppealajuhataja ja rühmaõpetaja Mirdi-Mirjam Olt (Rahupesade rakendamine Laululinnu lasteaia näitel) 

  • Mari Karm, TÜ kõrgkoolipedagoogika kaasprofessor (Loovrefleksiooni mudelid)  

  • Anu TammelehtTÜ eetika teadur, teaduseetika metoodik-koolitaja (Õpetajate väärtused ja eetiline tundlikkus) 

  • Kristiina Bernhardt, Tallinna Ülikooli eesti keele kui teise keele didaktika nooremlektor, doktorant (Muukeelne laps klassis/rühmas)  

  • Pille Häidkind, TÜ eripedagoogika lektor ja Triin Kivirähk-Koor, TÜ eripedagoogika nooremlektor (Koostöine õpetamine) 

  • Maie Kitsing, Haridus- ja Teadusministeerium, nõunik, välishindamisosakond (PISA 2022: Väljakutsed õpetajatele ja koolijuhtidele) 

  • Katrin Velbaum, Tartu Ülikooli eetikakeskuse projektijuht (Uus õpetaja eetikakoodeks: arutelu ja juhtumid) 

Praktikakogukonna kevadkool on kujunenud üheks traditsiooniliseks sündmuseks meie kogukonnas, kuid oleme endiselt õige formaadi otsinul. Toimunud sündmus ja saadud positiivne tagasiside on aga andnud kindlust, et just sellise ülesehitusega, kus meie üsnagi mitmekesine kogukond saab just oma soovidest lähtuvalt koolituspäeva kujundada, tundub olevat õige suund ja formaat.

Kui sul on mõtteid või ettepanekuid, mis teemad võiksid olla kaetud järgmise aasta kevadkoolis, siis palun edasta need SELLE lingi kaudu. Ka seminari lõpetuseks sai osalejatega ühiselt koostatud sõnapilv teemadest, mida juhendamise protsessis enim vajatakse ning väga loodan, et meil õnnestub neid järgmiste sündmuste raames meie juhendajateni tuua.

Image
sõnapilv
Praktika kevadkool_tagasiside 2024 (autor: Aili Saul)
PG kevadine suurseminar 2024

Pedagogicumi kevadine suurseminar 2024 Kubijal

Kutseõpingute uuendamise juhtrühma grupipilt

Kutseõpingute uuendamise seminar 6.–9. veebruar 2024

Foto on dekoratiivne

Riskikäitumisega noortega töötavad spetsialistid õppisid Narva kolledži õppejõudude juhtimisel noortekeskset lähenemist