Pedagogicumi nõukogu kogunes Tartu Tamme Gümnaasiumis

Seekordne Pedagocumi nõukogu kogunes 6. septembril Tamme gümnaasiumi uues koolimajas, kus muuhulgas räägiti nii õpetajahariduse kompententsikeskuse projekti käivitamisest kui ka uutest magistriõppekavadest.

 

Nõukogu sai ülevaate kesksuvel Haridus- ja teadusministeeriumi poolt heaks kiidetud ja lepinguga üle kinnitatud TÜ õpetajahariduse kompetentsikeskuse projekti planeeritavatest tegevustest. Käivitatakse kümme arendusgruppi – vastavalt üldpädevuste, digipädevuste, hariduslike erivajadustega õppijate, mitmekultuurilisuse, alus- ja alghariduse, loodus- ja reaalainete, humanitaar- ja sotsiaalainete, kehalise kasvatuse ja kunstide, õpetajate professionaalse arengu ning haridusasutuse juhtimise ja arendamise suundadel. Arendusgruppide ülesandeks on ülikooli teadustegevuse sildamine koolide ja lasteaedade konkreetsete probleemide lahendamisega.

 

Lisaks on alltegevusena käivitunud kooliarendusprogramm, mille eesmärgiks on koolide aitamine nüüdisaegsele õpikäsitusele kohaste tulemuslikkuse kõrgustesse. Kavas on oluliselt edendada ka koolide, lasteaedade ja ülikoolide võrgustikuteadlikkust ning sellega võimendada vastastikkust koostöövõimet ning parimate praktikate levikut. Õpetajahariduse kompetentsikeskuse projekti seminarid ja kollokviumid on avatud ka partnerkoolidele ja koolipidajatele.

 

Projekti juhtgrupi liikmed – Pedagogicumi juhataja Margus Pedaste, Haridusteaduste instituudi juhataja Äli Leijen ning Haridusuuenduskeskuse juhataja Anzori Barkalaja vastasid küsimustele ning tõid välja võimalikud komistuskohad, millele pöörata ennetavat tähelepanu. Nõukogu liikmed otsustasid kavandatavad tegevused heaks kiita ning otsus kompetentsikeskuse projekti raha liikumise kohta tehakse Pedagogicumi järgmise aasta eelarve arutlusel.

 

Nõukogus räägiti ka kolme uue magistriõppekava (õpetajaharidus, haridustehnoloogia, haridusinnovatsioon) avamisest uuel õppeaastal. Nõukogu liikmed kiitsid õppeakavad igati heaks, tehes seejuures avamis- ja arendustegevuste sujuvamaks muutmise eesmärgil ka sisulisi ettepanekuid. Üksikasjalikum ülevaade uutest õppekavadest ilmub pärast seda, kui need on läbinud avamisega kaasneva kooskõlastuste ning heakskiitva kinnitamise kõigis asjakohastes otsustuskogudes.

 

Samuti kiideti Nõukogu istungil heaks ettepanek tuua ülikooli õpetama rohkem praktilise koolikogemusega inimesi. Keskustelud sellel teemal veel jätkuvad, kuivõrd ka head mõtted vajavad harjumist ning mitmekülgset ülemõõtmist. Arutelu all olevate teemade hulgas olid veel sellel sügisel toimuv õppekavade kvaliteedihindamine ning pedagoogilise praktika omahind, eriti selle tegelikule suurusele mittevastava eelarvenumbriga rõivad.