Autor:
Tartu Ülikool

Kutseõpetaja õppekava praktikasüsteem sai kvaliteedi tunnusmärgi aastateks 2023-2027

Lõppeval kevadsemestril osaleti Diana Elleri ja Aili Sauli eestvedamisel projekti „Tööturu vajadustele vastava kutse- ja kõrghariduse arendamine“ (PRÕM) raames kutseõpetaja õppekava praktikasüsteemi enesehindamise ja välishindamise protsessis. Protsessi lõpptulemusena saadi kinnitust, et kutseõpetaja õppekava praktikasüsteem on kvaliteetne ning koos assessorite tagasiside raportiga saadi kaasa ka tunnusmärk.

 

 

 

Tunnustamisprotsessis osalemine sai alguse juba veebruaris, kus Haridus - ja Noorteamet jagas näpunäiteid kooli enesehindamise aruande koostamiseks. Järgneva kuu jooksul sai kokku pandud põhjalik eneseanalüüsi dokument, mis andis meile võimaluse põhjalikult läbi mõtestada õppekava praktika korraldus, sisu kui ka ülesehituse pool kõigis olulistes etappides - praktika planeerimine, praktika toimumine ja tagasisidestamine ning parendamine. Põhjalik eneseanalüüs sai esitatud meile määratud assessoritele, kes selle läbi töötasid ning järgnevate kuude jooksul omal käel lisa uurisid ning praktikaasutuste, juhendajate, üliõpilaste kui ka Pedagogicumi ning õppekava esindajatelt lisainformatsiooni ning täpsustusi küsisid. Seda kõike selleks, et saada veel põhjalikum ülevaade kõikidelt praktikaprotsessis osalevatelt osapooltelt. Tagasiside nii üliõpilastelt kui ka meie koostööpartneritelt oli positiivne ning tunnustamisprotsessi lõpuks omistati kutseõpetaja õppekavale „Tunnustatud praktikasüsteem“ kvaliteedimärgis aastateks 2023-2027.

Protsessis osalesime küll kutseõpetaja õppekavaga, kuid kogu analüüsi raames sai põhjalikult mõtestatud ka õpetajakoolituse praktikasüsteem kui tervik, märgates nii ise kui ka assessorite poolt suunatult olulisemaid arendamisvajadusi. Kogemus on olnud väga väärtuslik ning kõrvalpilk on aidanud märgata ning rõhutada nüansse, mis on hästi ja mida tasub hoida, ning mis vajab rohkem tähelepanu tulevikus. Tunnustus annab kindlasti märku sellest, et TÜ õpetajakoolituse praktikasüsteem tervikuna on süsteemne ning tulemuslik. Seda kinnitab ka Pedagogicumi poolt regulaarselt kogutud tagasiside nii praktikaasutuste, juhendajate kui üliõpilaste käest. 

Täpsemalt, mis punktid ning kuidas protsess üles ehitatud on, saab lugeda SIIN ning kindlasti on see hea lähtepunkt ka teistele õppekavadele põhjalikumaks praktikasüsteemi analüüsiks, kuid seda juba omal initsiatiivil, sest Haridus- ja Noorteameti poolt enam sellisel kujul protsessi ei korraldata. Kui tekib huvi oma õppekaval protsess läbi teha või meie analüüsitulemuste vastu, siis võib pöörduda ja lisa uurida.

Image
„Tööturu vajadustele vastava kutse- ja kõrghariduse arendamine“ (PRÕM): tunnustatud praktikasüsteem
Tiksu "Eesti otsib õpetajat" tuuribussiga

Tartu Ülikooli üliõpilased ja vilistlased tutvustavad sel nädalal gümnasistidele õpetajaametit

Kutseõpingute uuendamise juhtrühma grupipilt

Kutseõpingute uuendamise seminar 6.–9. veebruar 2024