Kaasav haridus
Liikmed ülikoolist:
Äli Leijen, Margus Pedaste, Tiina Kivirand, Pille Nelis, Carolina Šuman, Lii Kaudne, Gerli Silm, Eneli Liblik, Liina Lepp
Koostööpartnerid:
TLÜ kaasava hariduse töörühm, Stavanger University
Uuritavad probleemid:
Kaasava hariduse tähenduslik rakendamine koolieelsetes lasteasutustes ja üldhariduskoolides.
Töörühma esinemised konverentsidel ja seminaridel:
- Osalemine ECER 2020 konverentsil 27. augustil 2020. Pille Nelis suuline ettekanne "Operationalisation of inclusive education in early childhood education: a literature review".
- Esinemine praktikate sügiskoolis õpetajakoolituse praktika juhendajatele haridusasutustest 1. oktoober 2020. Tiina Kivirand ja Pille Nelis "Kaasava hariduse põhimõtted ja võtmetunnused" (ettekanne ja 2 töötuba).
- Esinemine EARLI SIG 15 Special Educational Needs Brown Bag seminaril 26. oktoober 2021. Pille Nelis "The model of Inclusive Education: a systematic literature review” (ettekane ja arutelu).
- Kaasava hariduse avalik seminar 19. jaanuar 2022.
- "Mis on kaasav haridus?" Pille Nelis, Äli Leijen, Tiina Kivirand
- "Mis on kaasava hariduse mõju ja miks on seda nii keeruline rakendada?" Gerli Silm, Lii Kaudne
- "Kaasav kultuur ja juhi roll." Margus Pedaste, Tiina Kivirand.
- Kaasava hariduse teemaline konverents 01.03.2022. Esinemine ettekandega "Kaasava hariduse rakendamise tõhustamise võimalusi Eesti kontekstis", Pille Nelis ja Tiina Kivirand.
Publikatsioonid:
- Kivirand, T., Leijen, Ä., Lepp, L., & Malva, L. (2020). Kaasava hariduse tähendus ja tõhusa rakendamise tegurid Eesti kontekstis: õpetajaid koolitavate või nõustavate spetsialistide vaade. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 8(1), 48-71.
- Nelis, P., & Pedaste, M. (2020). Kaasava hariduse mudel alushariduse kontekstis: süstemaatiline kirjandusülevaade. Eesti Haridusteaduste Ajakiri. Estonian Journal of Education, 8(2), 138-163.
- Kivirand, T., Leijen, Ä., Lepp, L., & Tammemäe, T. (2021). Designing and implementing an in-service training course for school teams on inclusive education: reflections from participants. Education Sciences, 11(4), 166.
- Leijen, Ä., Arcidiacono, F., & Baucal, A. (2021). The Dilemma of Inclusive Education: Inclusion for Some or Inclusion for All. Frontiers in Psychology, 12.
- Pedaste, M., Leijen, Ä., Kivirand, T., Nelis, P., & Malva, L. (2021). School leaders’ vision is the strongest predictor of their attitudes towards inclusive education practice. International Journal of Inclusive Education, 1-17.
Teised õpetajakoolituse teadusrakud