7. oktoobril toimus õppeaata esimene TÜ Pedagogicumi teemaseminar, mis oli sedakorda pühendatud tehisintellekti kasutamisele õppetöös.
Tehisaru võimaluste kiire areng ja laiem kasutus üliõpilaste ja õpilaste seas on põhjustanud palju poleemikat. Teemaseminaril arutati, millised on tehisaru kasutamise eelised ja piirid, osalejad said teadmisi tehisaru erinevatest rakendustest ning proovisid ka ise kätt tehisaru kasutamisel õppetööga seotud ülesannete lahendamiseks.
Seminari juhatas sisse tehisintellekti nooremteaduri Kristjan-Julius Laaki ettekanne „Õppimine ja õpetamine tehisaru ajastul“. Ettekandes tutvustati Eestis juba läbi viidud uuringuid ja statistikat tehisintellekti kasutamise kohta koolides: ChatGPTd kasutab 40% gümnaasiumiõpilastest ja 65% TÜ üliõpilastest kasutab tehisaru õppetööga seotult, aga 50% õpetajatest ei ole oma õpetamises midagi muutnud ega kohandanud. Ettekandes toodi välja, et tehisaru kasutamisel on õppijate sooritusele ebavõrdne mõju - väheste oskuste/teadmistega õppijate sooritus ülesannete lahendamisel on tehisaruga kõrgem, teadjamate õppijate puhul oli tehisaru kasutamisel minimaalne mõju. Selgus ka, et tehisarust on eelkõige abi algajate jaoks, lihtsamate ülesannete lahendamisel, tõstes lahendatavate ülesannete hulka, soorituse kiirust ja kvaliteeti, ent keerulistes ülesannetes alandas tehisaru kasutamine algajate sooritust ja seal võidavad tehisaru kasutamisest pigem eksperdid, kellel on piisavad eelteadmised hindamaks väljundi asjakohasust. Tehisaru edukas kasutamine eeldab ainealaseid eelteadmisi, eneseregulatsiooni ja kriitilist mõtlemist, et osata ignoreerida kasutuid või vääraid soovitusi.
Ettekandele järgnes praktiline töötuba, mille viis läbi TÜ õppedisainer Triin Marandi. Tutvustati lühidalt mõnd enimlevinud tekstirobotit, ChatGPTd, Copilotit ja Geminid ning hulka teisi erinevaid tehisaru võimalusi erinevateks rakendusteks nagu esitluse loomine, kokkuvõtte tegemine või tööks allikatega ja abiliseks kirjutamisel. Kõik osalejad said harjutada tehisarule täpse viiba kirjutamisel ja proovida vabalt valitud tekstiroboti abil mõne õppetööks vajaliku ülseande täitmist alates seminari kava koostamisest kuni esitluse tegemiseni. Lingid töötoas tutvustatud tehisaruallikatele leiab SIIT.
06.01.2025
01.10.2024
01.10.2024