Põhikooli esimese ja teise kooliastme õpilaste üldise lugemisoskuse, suhtluspädevuse ning tekstimõistmisoskuse arendamine
Liikmed ülikoolist:
Krista Uibu, Ilona Võik, Kelly Konetski-Ramul
Liikmed väljastpoolt ülikooli:
Helin Puksand, Triinu Kärbla
Uuritavad probleemid:
Milline mõju on laste/õpilaste erineva tasandi osaoskuste arendamisel nende lugemisoskusele, lugemishuvile ja üldisele tekstimõistmisele ning laiemalt suhtluspädevusele?
Töörühma esinemised konverentsidel ja seminaridel:
- Triinu Kärbla ettekanne Emakeele Õpetajate Seltsi sügispäevadel 2020
- Helin Puksandi ettekanne Eesti keele õpetajate sügiskonverentsil 13. novembril 2020
Üleriigilistes töörühmades panustamine:
- Ilona Võik, Eesti keele B2-taseme gümnaasiumieksami kuulamisülesandeid ettevalmistav töörühm (liige)
- Helin Puksand, Eesti keele riigieksamit ettevalmistav komisjon (aseesimees)
Publikatsioonid:
- Kärbla, T., Uibu, K., & Männamaa, M. (2023) Short- and Long-term Effects of a Strategy Intervention on Basic School Students’ Text Comprehension. Literacy Research and Instruction, xx (xx), xx−xx. DOI: 10.1080/19388071.2023.2167675.
- Puksand, H., Uusen, A. (2020). Põhikooli I astme õpilaste valmisolek ja suutlikkus teha emakeele e-tasemetööd. Emakeele Seltsi Aastaraamat, 65(1), 192−205.
- Kärbla, Triinu; Uibu, Krista; Männamaa, Mairi (2021). Teaching strategies to improve students’ vocabulary and text comprehension. European Journal of Psychology of Education, 36 (3), 553 −572. DOI: 10.1007/s10212-020-00489-y.
- Puksand, H.; Uibu, K. (2021). Soolised erinevused Eesti põhikooliõpilaste funktsionaalses lugemisoskuses. Eesti Haridusteaduste Ajakiri = Estonian Journal of Education, 9 (2), 47−71. DOI: 10.12697/eha.2021.9.2.03.
Teised õpetajakoolituse teadusrakud