Autor:
Kerstin Vestel

Praktikakogukonna kevadkool 2025: ÕPPIMISE JA ÕPETAMISE UUED HORISONDID

Praktikajuhendajate kevadkool on eelkõige suunatud õpetajakoolituse praktika juhendajatele ning TÜ õppejõududele. Seminari eesmärk on kaasata õpetajakoolituse praktikajuhendajad, kui ka praktikaainetega seotud TÜ õppejõude, aruteludesse olulistel ja päevakajalistel haridusteemadel, pakkudes teadmisi ja oskusi, mis toetavad õpetajate ja tugispetsialistide tööd praktikajuhendajatena ning laiemalt ka üliõpilaste eduka praktika toetamist, rakendades ja mudeldades nüüdisaegset õpikäsitust.

ÕPPIMISE JA ÕPETAMISE UUED HORISONDID:

2025. aasta kevadkool keskendub tehisaru rollile õppimises ja õpetamises, mis avab uusi võimalusi ja samas toob kaasa keerukaid väljakutseid hariduses. Tehisaru on tulnud, et jääda ning on olulisel määral muutmas haridusmaastiku silmapiiri, sundides meid uuesti läbi mõtlema ja seadma uusi perspektiive ka mitmetes teistes valdkondades ja teemades, millest mitmeid me ka käesoleva aasta seminaril käsitleme. Uurime ja avastame üheskoos nii uusi kui ka juba juurdunud lähenemisviise, et laiendada oma õpetamisoskusi ja orienteeruda hariduse üha enam laieneval spektril.

SEMINARILE REGISTREERUMINE ALGAB 3. veebruaril ning kestab kuni 24. märtsi või kuni piirarvu täitumiseni. Konkreetsetesse teematubadesse registreerumine algab 31. märtsil (info saadetakse eraldi kirjaga registreerunutele). Osalejatel on võimalus valida endale meelepärased kaks teematuba.

10:00 Kogunemine (kohv ja suupiste)

10:30 - 10:40 Sissejuhatus

10:40 - 11:25 Tark ei jäta tarkust tee äärde: Õpetaja teekond tehisaruga. Meeli Rannastu-Avalos, Tartu Ülikool, haridustehnoloogia nooremlektor

Paneelettekanne on praktiline ja julgustav sissevaade tehisaru võimalustesse tänapäeva hariduses. Anname tasakaalustatud pilgu nii võimalustele kui ka väljakutsetele, tuues välja värskeid trende ja jagades praktilisi tööriistu õpetajatöö tõhustamiseks. Saad teada, kuidas alustada väikeste sammudega ja muuta tehisaru enda kasulikuks liitlaseks, säilitades seejuures õpetamise põhiväärtused ja inimliku mõõtme.

11:25 - 11:30 Sirutuspaus teematubadesse

11:30 - 13:00 TEEMATOAD (I)

13:00 - 13:45 Lõunapaus (toitlustus kohapeal)

13:45 - 15:15 TEEMATOAD (II)

15:15 - 15:30 Seminari kokkuvõte

  • Tehisintellekti võimalused ja väljakutsed hariduses. Teematuba veab eest Triinu Pihus, Miina Härma Gümnaasium, IB PYP koordinaator, Haridustehnoloog

Tehisintellekt on tulnud, et jääda, ning seda ka hariduses. Õpetajad ja õpilased seisavad taas väljakutsete ees ning peavad otsustama, kuidas hakkab tehisaju areng muutma õppimist ja õpetamist. Kas tegu on akadeemilist ebaausust toetava tööriistaga või hoopis suurepärase abivahendiga õppimise tõhustamiseks ning õppija teadmiste arendamiseks? Heidame põgusa pilgu õpetajatöös igapäevaselt ette tulevatele väljakutsetele tehisaju ajastul ning uurime, millised võiks olla võimalused, kuidas kiirel tempol arenevat tehisaju tehnoloogiat õppetöö hüvanguks tööle panna. 

  • Annete märkamine ja toetamine üldhariduskoolis. Teematuba veab eest Terje Hallik, Raadi Põhikooli direktor

Teematoas räägime õpilaste annete märkamisest ja toetamisest nii õpetaja vaatest kui ka üldistest koolikorralduslikest meetmetest, mis aitavad kõigi õpilaste andeid ja sügavat õpihuvi arendada, näiteks noppeõpe, õpihuvi tunnustav hindamine, kiirendamine jms.

  • Neuromüüdid hariduses. Teematuba viib läbi Gerli Silm, Tartu Ülikool, haridusuuringute lektor

Teematoas käsitleme erinevaid neuromüüte - arutleme, milline on nende seos teadusliku vaatega, kuidas need on tekkinud ja milline on võimalik mõju.

  • Mõtteid ja võtteid õpiraskustega laste toetamiseks I ja II kooliastmes. Teematuba veab eest Merle Juss, Tartu Ülikool, eripedagoogika nooremlektor.

Teematoas räägime õpiraskustega laste taju, tähelepanu, mälu ja mõtlemise iseärasustest ning nimetatud kognitiivsete protsesside arendamise vajadustest. Praktilisele koolielule tuginedes toome näiteid ja anname soovitusi õpilaste toetamiseks tundides. 

  • Tugispetsialist! Sügisel jõustub alusharidusseadus. Teematuba veab eest Pille Häidkind, Tartu Ülikool, eripedagoogika lektor

Teematoas vaatame ja arutame, millised on peamised muudatused  eripedagoogide, logopeedide jt tugispetsialistide töös alates 1. septembrist.  Lastehoiud ja -aiad ühendatakse, tugisüsteemi korraldus hakkab enam sarnanema kooliastmele. Tugispetsialistide töökorralduses suureneb paindlikkus, mida tuleb arvestada ka õpetajakoolituse praktikate kavandamisel. 

  • Väärtused ja väärtuskasvatuse võimalused hariduses. Teematuba viib läbi Ene Tigas, Tartu Ülikooli eetikakeskus, projektijuht

Sisu fookus täpsustamisel

  • Mis mõjutab õppimist - koolipsühholoogi vaatenurk. Teematuba veab eest Anita Agabuš, Tartu Tamme Gümnaasiu, õpilasnõustaja-koolipsühholoog

Sisu fookus täpsustamisel

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!