Praktikakogukonna kevadkool 2025: ÕPPIMISE JA ÕPETAMISE UUED HORISONDID

Praktikakogukonna kevadkool 2024
Autor:
Kerstin Vestel

Praktikajuhendajate kevadkool on eelkõige suunatud õpetajakoolituse praktika juhendajatele ning TÜ õppejõududele. Seminari eesmärk on kaasata õpetajakoolituse praktikajuhendajad, kui ka praktikaainetega seotud TÜ õppejõude, aruteludesse olulistel ja päevakajalistel haridusteemadel, pakkudes teadmisi ja oskusi, mis toetavad õpetajate ja tugispetsialistide tööd praktikajuhendajatena ning laiemalt ka üliõpilaste eduka praktika toetamist, rakendades ja mudeldades nüüdisaegset õpikäsitust.

ÕPPIMISE JA ÕPETAMISE UUED HORISONDID:

2025. aasta kevadkool keskendub tehisaru rollile õppimises ja õpetamises, mis avab uusi võimalusi ja samas toob kaasa keerukaid väljakutseid hariduses. Tehisaru on tulnud, et jääda ning on olulisel määral muutmas haridusmaastiku silmapiiri, sundides meid uuesti läbi mõtlema ja seadma uusi perspektiive ka mitmetes teistes valdkondades ja teemades, millest mitmeid me ka käesoleva aasta seminaril käsitleme. Uurime ja avastame üheskoos nii uusi kui ka juba juurdunud lähenemisviise, et laiendada oma õpetamisoskusi ja orienteeruda hariduse üha enam laieneval spektril.

SEMINARILE REGISTREERUMINE ALGAB 3. veebruaril ning kestab kuni 24. märtsi või kuni piirarvu täitumiseni. Konkreetsetesse teematubadesse registreerumine algab 31. märtsil (info saadetakse eraldi kirjaga registreerunutele). Osalejatel on võimalus valida endale meelepärased kaks teematuba.

NB! Registreerumisel palun märgi ka oma kaks teematoa eelistust. See ei garanteeri veel osalemist valitud teematoas. Lõplik registreerumine toimub eraldi vormi kaudu, mis saadetakse kõikidele registreerunutele, kui osalejate arv on selgunud.

*Seminar on praktikakogukonna liikmetele tasuta

REGISTREERU SIIN

10:00 Kogunemine (kohv ja suupiste)

10:30 - 10:40 Sissejuhatus

10:40 - 11:25 Tark ei jäta tarkust tee äärde: Õpetaja teekond tehisaruga. Meeli Rannastu-Avalos, Tartu Ülikool, haridustehnoloogia nooremlektor

Paneelettekanne on praktiline ja julgustav sissevaade tehisaru võimalustesse tänapäeva hariduses. Anname tasakaalustatud pilgu nii võimalustele kui ka väljakutsetele, tuues välja värskeid trende ja jagades praktilisi tööriistu õpetajatöö tõhustamiseks. Saad teada, kuidas alustada väikeste sammudega ja muuta tehisaru enda kasulikuks liitlaseks, säilitades seejuures õpetamise põhiväärtused ja inimliku mõõtme.

11:25 - 11:30 Sirutuspaus teematubadesse

11:30 - 13:00 TEEMATOAD (I)

13:00 - 13:45 Lõunapaus (toitlustus kohapeal)

13:45 - 15:15 TEEMATOAD (II)

15:15 - 15:30 Seminari kokkuvõte

  • Tehisintellekti võimalused ja väljakutsed hariduses. Teematuba veab eest Triinu Pihus, Miina Härma Gümnaasium, IB PYP koordinaator, Haridustehnoloog

Tehisintellekt on tulnud, et jääda, ning seda ka hariduses. Õpetajad ja õpilased seisavad taas väljakutsete ees ning peavad otsustama, kuidas hakkab tehisaju areng muutma õppimist ja õpetamist. Kas tegu on akadeemilist ebaausust toetava tööriistaga või hoopis suurepärase abivahendiga õppimise tõhustamiseks ning õppija teadmiste arendamiseks? Heidame põgusa pilgu õpetajatöös igapäevaselt ette tulevatele väljakutsetele tehisaju ajastul ning uurime, millised võiks olla võimalused, kuidas kiirel tempol arenevat tehisaju tehnoloogiat õppetöö hüvanguks tööle panna.

  • Annete märkamine ja toetamine üldhariduskoolis. Teematuba veab eest Terje Hallik, Raadi Põhikooli direktor

Teematoas räägime õpilaste annete märkamisest ja toetamisest nii õpetaja vaatest kui ka üldistest koolikorralduslikest meetmetest, mis aitavad kõigi õpilaste andeid ja sügavat õpihuvi arendada, näiteks noppeõpe, õpihuvi tunnustav hindamine, kiirendamine jms.

  • Neuromüüdid hariduses. Teematuba viib läbi Gerli Silm, Tartu Ülikool, haridusuuringute lektor

Teematoas käsitleme erinevaid neuromüüte - arutleme, milline on nende seos teadusliku vaatega, kuidas need on tekkinud ja milline on võimalik mõju.

  • Mõtteid ja võtteid õpiraskustega laste toetamiseks I ja II kooliastmes. Teematuba veab eest Merle Juss, Tartu Ülikool, eripedagoogika nooremlektor ja Kadri Männiksaar Pärli Kool, õpetaja ja klassijuhataja

Teematoas räägime õpiraskustega laste taju, tähelepanu, mälu ja mõtlemise iseärasustest ning nimetatud kognitiivsete protsesside arendamise vajadustest. Praktilisele koolielule tuginedes toome näiteid ja anname soovitusi õpilaste toetamiseks tundides.

  • Tugispetsialist! Sügisel jõustub alusharidusseadus. Teematuba veab eest Pille Häidkind, Tartu Ülikool, eripedagoogika lektor

Teematoas vaatame ja arutame, millised on peamised muudatused eripedagoogide, logopeedide jt tugispetsialistide töös alates 1. septembrist. Lastehoiud ja -aiad ühendatakse, tugisüsteemi korraldus hakkab enam sarnanema kooliastmele. Tugispetsialistide töökorralduses suureneb paindlikkus, mida tuleb arvestada ka õpetajakoolituse praktikate kavandamisel.

  • Lasteaia rühmaõpetaja eneseanalüüsimudel. Teematuba veab Ene Tigas, Tartu Ülikooli eetikakeskus, projektijuht

Tartu Ülikooli eetikakeskuse rühmaõpetaja eneseanalüüsimudel on tööriist, mis aitab õpetajatel mõtestada oma rolli, seada rühmaõpetaja tegevused tähtsuse järjekorda ja arendada suhteid lasteaia meeskonnas. Mudeli abil saab läbi viia arengu- ja koostöövestlusi, arutleda lasteaiameeskonnas vastastikuste ootuste üle ja leppida kokku ühistes tööpõhimõtetes. Mudel aitab mänguliselt ja pingevabalt mõtestada oma rolli väärtuskasvatuse võtmeisikuna. Praktilises töötoas lahendame erinevaid stsenaariumeid rühmaõpetaja mudelist ja arutleme.

  • Klassijuhataja eneseanalüüsimudel. Teematuba veab Nele Punnar, Tartu Ülikooli eetikakeskus, projektijuht

Tartu Ülikooli eetikakeskuse klassijuhataja eneseanalüüsimudel on tööriist, mis aitab klassijuhatajatel mõtestada oma rolli ja tegevusi, sealhulgas väärtuseid, ülesandeid ja pädevusi. Mudelit saab kasutada koolipere ja klassijuhatajate vahelises suhtluses, arengu- ja koostöövestlustes, samuti alustavate õpetajate toetamiseks. Mudelile toetudes saab klassijuhataja oma rolli analüüsida ja arutleda kaaslastega, mõtestades tegutsemist väärtuskasvatuse võtmeisikuna. Praktilises töötoas lahendame erinevaid stsenaariumeid klassijuhataja mudelist ja arutleme.

  • Eneseregulatsioon õppimise mõjutajana. Teematuba veab eest Anita Agabuš, Tartu Tamme Gümnaasium, õpilasnõustaja-koolipsühholoog

Töötoas räägime, kuidas eneseregulatsiooni aspektid (kognitiivsed protsessid, emotsioonid, motivatsioon) mõjutavad õpilaste käitumist ja akadeemilist toimetulekut koolis. Arutleme ja vaatleme praktilisi lahendusi, kuidas saab õpetaja panustada õpilase eneseregulatsioonioskuste arendamisse.

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!