Kestlikku arengut toetav STEAM-õpe

Image
Jätkusuutlikku arengut toetav STEAM õpe

Maht: 52 akadeemilist tundi (2 EAP-d)

Sihtrühm: õpetajad

Koolituse toimumise kuupäevad:

11. aprill 10.00-17.30

12. aprill 10.00-17.30

30. august 10.00-17.30

31. august 10.00-17.30

Toimumiskoht: Vanemuise 46

Koolituse eesmärk

Koolituse eesmärk on tutvustada õpetajatele aktiivõppemeetodeid, mis tõenduspõhiselt aitavad kaasa ruumilise pädevuse arendamisele matemaatika ja loodusainete tundides ning omandada oskused selliste meetodite rakendamiseks klassiruumis.

Koolituse sisu

Kursus pakub õpetajatele (klassiõpetajad, Ioodusainete õpetajad, ajalooõpetajad, kunstiõpetajad, tehnoloogiaõpetajad, sh huvihariduse õpetajad) praktilisi lahendusi STEAM-õppe lõimimiseks ning kestliku arengu eesmärkide rakendamiseks õppetöös. Koolitus keskendub ainetevahelise koostöö võimalustele, probleemipõhisele õppele ja loovuse toetamisele. Osalejad saavad ligipääsu kestlikku STEAM-õpet toetavatele õppematerjalidele (I-IV kooliaste) ning loovad neid ka ise, katsetavad näiteks arheoloogia ja kriminalistika lõimimist loodusteadustega ning disainivad hindamisvahendeid. Samuti uuritakse huvihariduse võimalusi kestlikku arengut toetavate pädevuste kujundajana ning õppekeskkonna rikastajana ning koolide võrgustumise võimalusi ja kasusid.

Täiendusõppeprogrammi läbinud õppija

- määratleb kestlikku arengut toetava STEAM-õppe eesmärke, olemust, meetodeid ning tooma välja selle eeliseid ja piiranguid;

- kannab kestlikku arengut toetavaid aspekte üle oma õpetamisse ning nägema end muutuste tekitajana kohalike ja globaalsete probleemide lahendamisel;

- loob rühmas enda õpilaste õpivajadustest jm eripäradest ning huvidest lähtuvaid autentseid STEAM õppematerjale, mis toetavad kestlikku arengut;

- sõnastab mitmekesiseid ning tuvastatavaid õpitulemusi, mis hõlmavad nii kognitiivseid, afektiivseid kui ka käitumuslikke õppimise aspekte ning kestlikku arengut toetavate pädevuste (sh üldpädevuste) kõiki kolme tahku (teadmised, oskused ning väärtused ja hoiakud) erinevatel keerukusastmetel;

- koostab autentseid hindamisvahendeid (nii diagnostiliseks, õppimist toetavaks (sh enese ja kaaslaste hindamine) kui ka kokkuvõtvaks hindamiseks koolituse käigus kavandatavale STEAM-õppematerjalile;

- rakendab kestlikku arengut toetavat STEAM-õpet klassis ning reflekteerima selle protsessi ja tulemusi;

- teeb koostööd teiste kursuse õpetajatega, sh töötama rühmaprojekti käigus välja ühe kestliku STEAM-õppe materjali ning andma kaaslaste projektidele konstruktiivset tagasisidet;

- näeb uusi võimalusi, kuidas lõimida huvihariduses pakutavaid kestlikku arengut toetavat ning STEAM-õpet riikliku ning kooli õppekavaga;

- näeb uusi võimalusi ning reaalset kasu erinevate koolisiseste ning koolide väliste kestlikku arengut ning STEAM-õpet toetavate võrgustike loomisest/olemasolevatega liitumisest.

Lõpetamise tingimused: Aktiivne osavõtt (min 75% kontaktõppest) ning õpiväljundite saavutamine, mida tõestab koolituse lõpuks rühmatööna valminud STEAM õppematerjal

Õppejõud-koolitajad:

Katrin Vaino, TÜ loodusteadusliku hariduse teadur

Birgit Viru, TÜ lektor ning teadur (geograafia)

Küllike Pihkva, Rahvusarhiivi konservaator

Väljastatav dokument: tunnistus

Tegevust "Haridus- ja noortevaldkonna töötajate esma- ja täiendusõpe ning järelkasv" kaasrahastab Euroopa Liit ning koolitusel osalemine on õppeteenustasuta.

REGISTREERI END KOOLITUSELE SIIN

Kas leidsite vajaliku informatsiooni? *
Aitäh tagasiside eest!