Eesti keele kui teise keele õppemetoodika
Liikmed ülikoolist:
Mare Kitsnik
üliõpilane Katrin Mikk
Liikmed väljastpoolt ülikooli:
Sille Midt
Uuritavad probleemid:
Eesti keele kui teise keele omandamise loomulik arengurada; eesti keele kui teise keele kaasahaarav, aktiivne ja jõukohane õpe; mängustatud improvisatsiooniline aktiivõpe
Töörühma esinemised konverentsidel ja seminaridel:
- Esimene Eesti humanitaarteaduste aastakonverents (12.04.2024, TLÜ)
- Mare Kitsnik, Katrin Mikk. Eesti keele rääkimisoskuse arendamine täiskasvanute B1-taseme kursustel.
- Mare Kitsnik, Lili Kängsepp-Puun. Rääkimissoovi tekitavad ülesanded eesti keele kui teise keele tunnis.
- Keel ja keeled. Õppimine ja õpetamine (18.-19.05.2023, TLÜ)
- Mare Kitsnik. Töötoa “Õppematerjalide loomine ja tõhus kasutamine” juhtimine.
- Mare Kitsnik. Sõnajalaõis B2.1- kuidas luua jõukohast, aktiivset ja kaasahaaravat õppekomplekti.
- Sille Midt. Rääkimisoskuse õpetamisest keeletunnis.
- Katrin Mikk. Kirjutamisülesannetega tegelemine huvitavamaks nii õpilastele kui õpetajale.
- Rakenduslingvistika konverents (28.04.2023)
- Sille Midt. Posterettekanne “Development of writing skills: task types and feedback”.
- Katrin Mikk. Posterettekanne “The role of input and output in developing second language speaking skills”.
- Mare Kitsnik. Õppemetoodika, -materjalid ja õpetajad - eesti keele oskuse alustalad koolis. Eestikeelsele õppele ülemineku probleeme - arutelu Riigikogus (19.01.2023)
- Muutuva keele päev (11.11.2022, Tartu Ülikool)
- Sille Midt. Õpetajate arvamused keelevigade kohta ja vigadega tegelemine - kas püsiv või muutuv?
- Katrin Mikk. Rääkimisoskuse arengu ja rääkimismotivatsiooni uurimisest B1-taseme kursusel.
Üleriigilistes töörühmades panustamine:
Mare Kitsnik - Põhikooli ja gümnaasiumi eesti keel teise keelena ainekava arendamise töörühma juht, eesti keele B2-tasemeeksami ekspertrühma liige, eesti keele kui teise keele olümpiaadi žürii esimees, Tallinna eesti keele maja nõukogu liige, Eesti Keele kui Teise Keele Õpetajate Liidu juhatuse liige.
Publitseeritud õppematerjalid:
- Kitsnik, M. & Kingisepp, L. (2021). Naljaga ... Eesti keele õpik B1-tasemele, 1. osa, Iduleht.
- Kitsnik, M. & Kingisepp, L. (2021). ... pooleks. Eesti keele õpik B1-tasemele, 2. osa, Iduleht.
- Kitsnik, M. (2020) Sõnajalaõis. Gümnaasiumi eesti keele kui teise keele õpik, B2.2. Koolibri.
- Kitsnik, M. (2020). Sõnajalaõis. Gümnaasiumi eesti keele kui teise keele töövihik, B2.2. Koolibri.
Publikatsioonid:
- Kitsnik, M. & Pärn, M. Eesti keele kui emakeele õppe arendamise võimalusi mängustatud aktiivõppe meetodite abil täiskasvanute gümnaasiumis. Emakeele Seltsi Aastaraamat. (Ilmumas)
- Kitsnik, M. (2023). Kuidas õppida eesti keeles rääkima? Rääkimisoskust arendavad ülesanded eesti keele kui teise keele B1-taseme õpikutes. Philologia Estonica Tallinnensis, 8, 201-225.
- Kitsnik, M. & Melnikova, S. (2023). Ilukirjanduse lugemine mängustatud aktiivõppemeetodite abil põhikooli eesti keele kui teise keele tundides. Lähivõrdlusi. Lähivertailuja 33, 47-81.
- Kitsnik, M. & Kristal, I. (2023). Kuulamine - kas stress või rõõm? Eesti keele A1-taseme kuulamismaterjali loomine täiskasvanud õppijale. Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat, 55-73.
- Mikk, K. (2023). Kuidas uurida rääkimisoskuse õpetamist? Pilootuuring täiskasvanute B1-taseme eesti keele kursuse näitel. Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat, 125-141.
- Kitsnik, M. & Midt, S. (2022). Eesti keele kui teise keele õpetajate suhtumine 7.–9. klassi õpilaste keelevigadesse ja vigadega tegelemine. Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat, 18, 149–172.
- Kitsnik, M. & Berezina, J. (2021). Kas on olemas vähemotiveeritud ja nõrku õpperühmi? Mängustatud õppe mõjust õpilaste eesti keele kui teise keele kasutamisele kolmanda klassi näitel. Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat, 123-140.
- Kitsnik, M. & Mikk, K. (2021) Õppetegevuste haaravus, aktiivsus ja jõukohasus eesti keele kui teise keele täiskasvanute kursustel: õpetajate arvamuste analüüs. Lähivõrdlusi. Lähivertailuja,153-190.
- Kitsnik, M, & Petuhhova, J. (2021) Eesti ja eestivene põhikoolinoorte vastastikused hoiakud enne ja pärast mängustatud koostöötegevuste projektis osalemist, Eesti Haridusteaduste Ajakiri, 274-303.
- Kitsnik, M. & Hallas, P.-M. (2020) Mängustatud õppetegevuste mõju üheksanda klassi õpilaste suhtumisele eesti keele kui teise keele tundidesse. Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat, 77-94.
- Kitsnik, M. & Sooalu, M. (2020) Miks mõnikord kaob tuju eesti keelt õppida? Demotivatsioon üheksanda klassi eesti keele kui teise keele tundides. Lähivõrdlusi. Lähivertailuja, 124-154.
Teised õpetajakoolituse teadusrakud