Breadcrumb
Breadcrumb
Eesti keele kui teise keele õppemetoodika
Liikmed ülikoolist:
Mare Kitsnik, Katrin Mikk, magistriõppe üliõpilased
Liikmed väljastpoolt ülikooli:
Sille Midt
Uuritavad probleemid:
Eesti keele kui teise keele omandamise loomulik arengurada; eesti keele kui teise keele kaasahaarav, aktiivne ja jõukohane õpe; mängustatud improvisatsiooniline aktiivõpe
Töörühma esinemised konverentsidel ja seminaridel (alates 2020. aastast):
Mare Kitsnik (Narva kolledži pedagoogiline konverents 2021; konverents "Eesti keel ja kultuur maailmas" 2021, LAK-õppe päeva konverents 2021, Eesti keele mess Ku-ky 2021, kutseõppeasutuste eesti keele kui teise keele õpetajate aruteluseminar 2021, eesti keele kui teise keele õpetajate suurkogu 2021, Projekti "RITA-Ränne" lõpukonverents 2021, Keelepöörde konverents 2020), Katrin Mikk (eesti keele kui teise keele õpetajate suurkogu 2022)
Üleriigilistes töörühmades panustamine (alates 2020. aastast):
Mare Kitsnik - Põhikooli ja gümnaasiumi eesti keel teise keelena ainekava arendamise töörühma juht, eesti keele B2-tasemeeksami ekspertrühma liige, eesti keele kui teise keele olümpiaadi žürii esimees, Tallinna eesti keele maja nõukogu liige
Publitseeritud õppematerjalid (eestikeelsed, alates 2020. aastast):
- Kitsnik, M. & Kingisepp, L. (2021). Naljaga ... Eesti keele õpik B1-tasemele, 1. osa, Iduleht.
- Kitsnik, M. & Kingisepp, L. (2021). ... pooleks. Eesti keele õpik B1-tasemele, 2. osa, Iduleht.
- Kitsnik, M. (2020) Sõnajalaõis. Gümnaasiumi eesti keele kui teise keele õpik, B2.2. Koolibri.
- Kitsnik, M. (2020). Sõnajalaõis. Gümnaasiumi eesti keele kui teise keele töövihik, B2.2. Koolibri.
Publikatsioonid (nii eestikeelsed teadusväljaanded kui ka WoS või Scopus andmebaasis kajastuvad, alates 2020. aastast):
- Kitsnik, M. & Midt, S. (2022). Eesti keele kui teise keele õpetajate suhtumine 7.–9. klassi õpilaste keelevigadesse ja vigadega tegelemine. Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat, 18, 149–172.
- Kitsnik, M. & Berezina, J. (2021). Kas on olemas vähemotiveeritud ja nõrku õpperühmi? Mängustatud õppe mõjust õpilaste eesti keele kui teise keele kasutamisele kolmanda klassi näitel. Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat, 123-140.
- Kitsnik, M. & Mikk, K. (2021) Õppetegevuste haaravus, aktiivsus ja jõukohasus eesti keele kui teise keele täiskasvanute kursustel: õpetajate arvamuste analüüs. Lähivõrdlusi. Lähivertailuja,153-190.
- Kitsnik, M, & Petuhhova, J. (2021) Eesti ja eestivene põhikoolinoorte vastastikused hoiakud enne ja pärast mängustatud koostöötegevuste projektis osalemist, Eesti Haridusteaduste Ajakiri, 274-303.
- Kitsnik, M. & Hallas, P.-M. (2020) Mängustatud õppetegevuste mõju üheksanda klassi õpilaste suhtumisele eesti keele kui teise keele tundidesse. Eesti Rakenduslingvistika Ühingu aastaraamat, 77-94.
- Kitsnik, M. & Sooalu, M. (2020) Miks mõnikord kaob tuju eesti keelt õppida? Demotivatsioon üheksanda klassi eesti keele kui teise keele tundides. Lähivõrdlusi. Lähivertailuja, 124-154.